LBMA Logo
Šie četri vārdi visprecīzāk raksturo Spaniel komandas aizvadīto 3 dienu spraigo un neticamo notikumu virkni, kas sākās ar atkārtotu motora problēmu, bet beidzās ar uzvaras gavilēm.
Sākums. 10.jūlija pēcpusdiena.
Pēc labi izballētas krasta programmas vairāku dienu garumā (Tall Ships Races spirit is back! ????) un pēc šķietami salabota motora komanda kapteines Signes Zīgelas vadībā tērpjas kombinezonos un vestēs un pošas buru parādei, lai pēc tam dotos uz startu, kas plānots plkst. 16.45-17.00 UTC pāris jūdzes no ieejas Esbjergas ostā.

Pirms iziešanas Signe ar Sintiju saskatās. Kaut kā šodien baigi negribas iet ārā. Dīvaini - mums un negribas burāt? Bet jāiet. Mūs jau sauc rācijā, vai esam gatavi. Esam vieni no pirmajiem, kam jādodas buru parādes (bez burām) priekšgalā. Dodamies.
Atejam. Saviļņojošs mirklis - gan mājot ardievas Esbjergai un ļaužu pūlim, kas sapulcējušies krastā pavadīt TSR floti, gan vilnim mūs nedaudz mētājot, pametam ostu. Esam izgājuši jau kādu gabaliņu, novākuši fenderus un piesienamos galus, kad vilnī saviļņojas ne tikai mūsu jahta, bet arī motora apgriezieni... NĒ! Atkal??? Tas pats! Mēs taču visu pārbaudījām, salabojām, un pēc tam notestējām! Bet jahtai zūd gaita... Vilnis mūs met uz krastu...
Šoreiz SAR laiva jau dežūrē turpat netālu un ir klāt teju 30 sekundēs pēc mūsu palīgā sauciena. Mums jau pazīstamais manevrs ar velkamā gala uzāķēšanu, pēc tam sakabi kreisajā bortā. Šoks, neziņa... Un diezgan bēdīgi redzēt, kā aiziet jūrā visa TSR flote, bet mēs dodamies pretējā virzienā - uz ostu, saitītē, atkal manevrētnespējīgi...
Industriālā Esbjergas osta bez pārējiem TSR kuģiem šķiet tukša un nemājīga... Bet ir skaidrs, ka paliksim te tik ilgi, kamēr atrisināsim motora problēmu - šoreiz pa īstam. Drošība pirmajā vietā!
Tiek aktivizēti visi komandas un krasta atbalsta spēki, lai precīzi diagnosticētu motora kaiti. Komandas puiši Jānis, Rinalds un Arvis atrotītām piedruknēm jauc ārā motoru un filtru pa filtram, šļauciņu pa šļauciņai pārbauda visus iespējamos niķus. Laiks iet. Mūsu iespējas paspēt uz startu manāmi samazinās. Ulfs jau taisa vaļā pēc-stresa alu, bet kapteine Signe liek atcelt šo darbību. Viņa ir apņēmības pilna - mēs drīz iziesim uz startu! Pēc vairāku stundu darba, motora kaite ir atrasta un novērsta, tagad atliek vien to pie pontona kādu stundu notestēt. Turam īkšķus un vērojam apgriezienus. Strādā!
Saņemam ziņu no TSR, ka starts būs atvērts 24h. Noteikumos izlasām: ja nokavēsim startu, tad sods par to nedraud, tikai par starta laiku tiks uzskatīts plkst. 17.00 UTC. Super - varam vismaz ierakstīties distancē! Galvenais taču ir piedalīties, nevis uzvarēt, vai ne?
Starta līniju šķērsojam divas stundas vēlāk, nekā pārējā flote (plkst. 19.01 UTC), bet tas vairs nav svarīgi. Uzvelkam pilnu grotu un foku, sākam strādāt vačos un ejam uz pirmo WayPoint. Vačlīderi Ulfs, Sintija un Jānis stūrē un ik pa laikam uzmana ahtera pūtēju orķestri, kamēr kapteine Signe pārrauga kopējo situāciju, plāno taktiku, uztur sakarus ar Race Control un iznāk pastūrēt izšķirošos un kaifīgos brīžos. Mūsu mērķi sākotnēji ir pieticīgi - finišēt, noķertot vismaz vienu jahtu, lai nepaliktu pēdējie savā klasē. Burājam!
Vējš mums ir gandrīz purnā, tā stiprums staigā 15-20 kts, un visu laiku prātojam, vai nenomainīt foku uz ko lielāku, bet brāzmu dēļ neuzdrošināmies.
Divreiz dienā (plkst. 8.15 un 17.15) kapteine Signe ziņo TSR Race Control par mūsu atrašanās vietu un pretī saņem pagaidu rezultātus. Pēc pirmās saziņas 11.jūlija rītā diemžēl mums vēl nav izdevies nevienu noķert. Esam astotie no 9 tikai tādēļ, ka viena jahta ir izstājusies. "Kā ir - tā ir!" saka mūsu kapteines 1.palīgs un vīrs Ulfs (pēc tautības un dzimtās valodas - vācietis).
11.jūlija vēlā rītā vēja stiprums pamazām krīt, gluži kā pēc prognozes, dažubrīd nokrītot pat līdz 5 kts, bet vidēji turoties ap 7-11 kts. Virziens mums joprojām ciešs. Ap plkst. 11.00 nomainām foku pret lielo genu, un drīz saprotam, ka perfekta izvēle un laiks, un tā arī visu dienu burājam.
Pamatīgi novilkta vecā lielā gena, garšīgs ēdiens, komandas neatlaidība, 30-35 grādi cieši pie vēja un 4 stūrmaņu pacietība šo kursu stundām noturēt, kā arī 2 stundas nokavēta starta ir mūsu "slepenie ieroči" cīņā par uzvaru. Kā ir - tā ir!
Pēc 11.jūlija pēcpusdienas saziņas ar Race Control visu komandu pamodina Signes spiedziens: "Mēs esam trešie!!!" Ko? Kā? Pa kuru laiku? Kā tas iespējams? Mēs taču startējām 2h vēlāk! Bet esam pievilkušies klāt pārējiem.

Savā nemainīgajā ~30 grādu ciešumā ar ātrumu 6-7 kts virzāmies uz WayPoint2 un pie apvāršņa pamazām pamanām citas jahtas. Esam mazliet izbrīnīti AIS ieraugot, ka lielākā daļa TSR flotes ir nogājuši pamatīgi lejā. Nezinām, ko labu tur dod, bet skaidri zinām, ka tur neiesim. Virs mums super cieši izlauzies ir vēl tikai mūsu beļģu draugs Dirks ar s/y Patricia. Bet viņi ir D klasē, tādēļ mūs nesatrauc. Mēs fokusējamies uz vācu s/y Esprit panākšanu, kas pamazām sāk arī izdoties.
Visi ievelk elpu! Apņemam WayPoint2 neilgi pēc s/y Esprit, esam viņiem jau tuvāk. Tālāk jau ejam lejā uz finišu. Pagrieziens izrādās izšķirošais. Mums par pārsteigumu, s/y Esprit pēc WayPoint2 apņemšanas vairs neiet tik cieši kā mēs, tādēļ pat viņus nepanākot esam fiziski tuvāk finišam.
Situācija ir ievērojami mainījusies. Mums priekšā vēl ir tikai s/y Patricia. Ja gribam iegūt Line Honours (pirmie finišā), tad mums ir jāapdzen arī Patricia! Visi augšā! Visi bortā! Iesim cieši un ātri līdz finišam! Komandā pamostas sportiskais gars! Auksti? Slapji? Še, Haribo lācīši un turpini kantēt! Un palīdz!
4,5 jūdzes līdz finišam! Mēs to varam! Kantējam! Signes rokas iekrampējušās stūrē drudžaini tur uzvaras kursu. Un uzmanām s/y Patricia. Lai motivētu bortā salstošos, kapteine komandai apsola šampanieti. Patricia uztaisa halzi. Mēs arī! Attālums starp mums palielinās. Vēl viena halze! Un nu jau liktenīgā, jo finišs ir tuvāk mums! Skaitām jūdzes un kabeļtauvas līdz finišam kā sekundes līdz Jaunajam gadam.

Finiša līniju šķērsojam ar uzvaras kliedzienu 12.jūlijā plkst. 05:50.08 UTC. Esam pirmie pāri finiša līnijai, priekšā visai 27 kuģu flotei! Aiz mums finišē tikko apdzītā Patricia plkst.06:14.29, tad Esprit plkst. 08:00.30 un Helena plkst. 08:37.18.
Pēc pārrēķina esam 3.vietā savā (C) klasē un 8.vietā kopvērtējumā.
Ūuuuuu...SPANIEL!

Gatavi kāpt uz TSR pjedestāla, lai saņemtu balvu par vēl vienu "Spectacular Arrival", tikai šoreiz gan par sportiskiem panākumiem - kā panāk visu floti, startējot ar 2h nokavēšanos.
Signes izsaucienu par uzvaru skatiet LBMA IG kontā ????????????

Loading Conversation