LBMA Logo

Ziņo R3 Kapt. Pirmais palīgs Juris Austriņš:

Nu jau esam Sines un baudām diezgan piesātinātas dienas nobeigumu uz laivas.

Kā bija? Bija tā!

Svētdienas rīts iesākās ar komandas peldi okeānā Cadiz pilsētas pludmalē, kam sekoja "čuros" spāņu svētdienas našķu baudīšana. Ne visi bija sajūsmā. Dienas turpinājumā vēl pēdējā laika prognozes iegūšana. Stratēģijas izstrādde un instruktāža drošības jautājumos un komanda ir gatava doties ceļā.

Vēl drusku un tā stunda ir situsi. Mēs atstājam Cadiz TSR 2016 notikuma vietu un izejam buru parādē, kuru vērot ieradušies daudz vietējo lielākās un mazākās laivelēs un citos peldlīdzekļos. Tad nu lavierēdami starp tām, farvatera stoderēm un vairoties neiekļūt lielo burinieku ceļā apmetam loku ap Cadiz pilsētas centru. Sveicieni ar tauri un viens "uuuuuu Spaniel" kuģim, kur mūs sveicina augstas Spānijas amatpersonas.

Esam gatavi doties uz starta vietu. Pa ceļam piedzīvojam vilšanos, ka vakar pēcpusdienā pirktā vistiņa ir bojājusies un pusdienās pie kartupeļu biezputras nākas patērēt plastmasas cīsiņus. Karstums dara savu. Šoreiz starts iespaidīgs kā parasti ierasts TSR. Visi kopā. Nostartējam visas klases laivas cieši blakus un īsi pēc starta pirmais Atlantijas prieks ir klāt. Lielu delfīnu bars pavada C klases laivu floti ceļā. Jau startā skaidri redzams ka šis posms ir radīts mums. Lielie kuģi jūtami dodas dienvidu virzienā, bet mēs cieši pie vēja plecu pie pleca ar citām jahtām laužamies uz finišu pret vēju, kurš pūš tieši no finiša līnijas pie Cabo De

San Vicente. Pamazām izvirzāmies C klases flotes priekšgalā kopā ar draudzīgajiem velsiešiem no Challange Wales. Kādu brīdi turpinām ceļu kopā virzienā uz Cadiz līča vidu, bet tad tiek nolemts sekot sākotnējai stratēģijai palikt pie krasta, kur solās būt zemāki viļņi un vējš solās griezties vairāk uz N, ļaujot mums doties īsākā ceļā uz finišu. Vējš pieaug un no pilna buru komplekta, pilns grots un genoa 1, nākas gan paņemt 2. rēvi un priekšā palikt ar poļu foku. Burāšana naktī priecē ne tik ar zvaigžņu lietu, bet arī ar sajūtu, ka stratēģija strādā un viss notiek pēc plāna, ko parāda arī pirmā sasaukšanās sesija, kas parāda ka esam veiksmīgi aizbēguši no konkurentiem.

Prieki ir īsi. Vējam krītot, palielinām buru laukumu līdz pilnam setam. Sliktākais vēl sekos. Iekrītam rīta izliktajā slazdā, kur kustības ātrumu parāda vien cipars aiz komata. Pirms komata apaļa nulle. Dreifējam un cenšamies noturēties kaut kādā virzienā. Mokas nav ilgas un atkal jau sāk parādīties svaiga brīze. Izliekam pergamentu saulītē un sākam braukt. Bet "damage is done" visi pārējie jau mūs ir panākuši no jūras puses. To skaitā Tomidi, kuri nu jau ir blakus tālāk jūrā. Vējš pieaug un jau nākas mainīt pergamentu uz genoa 1 un vēlāk jau poļu foku un rēvēt grotu. Tomidi visu laiku paliek mūsu redzes lokā un līdzīgi mums kreicē uz finiša līniju. Un vienā brīdī mūsu ceļi krustojas pavisam tuvu, kad Tomidi mums pietuvojas nepilnu 100 m atstatumā, lai varam samāties. Cīņa par "line honors" ir atklāta. Mūsu genoa 1 nomaiņa uz poļu foku maksā mums dārgi. Kamēr mēs mainām buras Tomidi jau atrāvies. Nākamajā reizē, kad mūsu ceļi krustojas tas ir priekšā. Un atliek vien dzīties pakaļ. Tuvojoties finišam vējš sāk griezties un varam tikt finišā bez halzēšanas un pēdējās 15 jūdzes mēģinām iedzīt pazaudēto 1 nm. Vējam pieaugot sākas patiesa cīņa ar Cabo De San Vicente. Vējš pieaug līdz 25 kts un laiva jau brīžiem iet leņķī, kad reliņa pēda šķeļ viļņus. Grotu izlaiduši turamies cik varam un mēģinām ķert Tomidi, kurš priekšā cīnās ar līdzīgiem apstākļiem. Lēnām tuvojoties labāk un labāk redzam, ka arī viņi grotu ir atlaiduši līdz galam. Cīņa turpinās līdz pašai pēdējai sacensību kabeļtauvai. Pašā finišā jau bijām tuvu, bet tas lai paliek citai reizei ... Finišu sasniedzam saulei iekrītot jūrā un oficiāli 128 nm sacensību pūsmu beidzam

19:51 UTC kā otrie pār finiša līniju. Nofinišējot nekas nebeidzas. Vēju jau neviens neizslēdz. Steigšus ierēvējam grotu vēl par vienu rēvi un priekšā uzliekam vētras foku mierīgākam ceļam uz Sines. Spēki ir beigušies un visi, kuriem nav jābūt nomodā pazūd savās kojās.

Ap rītu atkal jau vējš jau iet uz galu un ieslēdzam motoru, lai ātrāk tiktu uz Sines atpūsties.

Ap 14:10 pēc vietējā laika izslēdzam motoru. Esam Sines! Pirmais plāna punkts izpildīts.

Tagad "restart", lai no rīta jau dotos tālāk uz Oeiras pie Lisabonas kur sagaidīs labāko brīdi apņemt Cabo Da Roca un dotos tālāk Ziemeļu virzienā.

Komandas gars ir mundrs un apņēmības pilns.Paldies par lielo atbalstu no krasta tuvojoties R3 finišam. Līdz turpmākai saziņai, TSR2016 CiC un R3 komanda



Loading Conversation