LBMA Logo

Lai laba visiem un mierīgā pilnmēness nakts!


Mūsu atrašanas vieta 02:37 (utc-3) ir 37*08N 066*23W un debesīs beidzot var manīt arī zvaigznes, kas līdz ar apaļo prožektoru izgaismo mums ceļu. Labajā bortā redzam trīs mastu burinieku Alexander von Humbolt II, kam lēnam aizslīdam garām. Viņa ātrums 2,2kts (tā vismaz zina stāstīt ploters), bet mušu 8.4 kts, ejam cieši 45* pie vēja ar kreiso halzi (twa 90*, tws 13), izslējuši pilnu grotu un Dublinas foku (BRG 359*). Genua1 piesiets pie reliāa. Iemesls pavisam vienkāršs. Komanda pārdegusī, jo vakardiena, izskatās, bija viena pārbaudījumiem bagātākām dienām. Jācer, ka pie vainas pilnmēness, kas beigs ar mums rotaļāties līdz ar jaunas dienas iestāšanos.


Iepriekš ziņojām par piedzīvojumiem ar enkuru, kas st.George līcī mūs nespējā noturēt pie 30kts vēja brāzmām. Laicīgi pamanījuši, ka mūs nones, un meklējot vietu, kur pārenkuroties, priekpilni pieņēmām šonera ATYLA laipno piedāvājumu nostāties labajā bortā. Tad uzklausot ari Racecontrol aicinājumu pārlaist nakti ostā, plkst. 4:40 utc-3 teicām uz redzīti Bermudu salai, kas nulle kā bija kļuvusī par mūsu mājām vairāk nekā 10 dienu garumā, ļaujot izzināt salas katru kaktu un stūrītī.


Pārgājiens sakas mierīgi. Īstais laiks aprast komandai ar okeānu - vējš apm.16kts (tws), kreisā halze (twa 120*), ātrums apm.7 kts. Lai ari starts labvēlīgs, komanda pamatā pārtiek tikai no galetēm un ūdens. Pirmo 1/2 dienas Reinis ir teju viens, kas jūtas komfortabli mājot ardievas krastam. Lēnām līdz dienas vidum aprod arī pārējie un vači ir +/- darba ierindā (jāsaka, ka daži, vilnu šūpoļu nomocīti, mēģina sarast ar okeānu vel arvien).


Pētot meteo prognozi, lasot NAVTEX un iepazīstoties ar Racecontrol padomiem, redzam, ka priekšā saķersim ciklona asti, kas planšetē pārliecinoši iekrāsojusies biešu sarkana - ap 35kts.... Sagatavojam suni lidojumam - 2.reve grotam (kas, starp citu, jaunajai un visnotaļ nepieredzējušai komandai izdevās ļoti glīti), priekšā 7.foks, komanda pārrunā darbības un liekas jau it kā bijām visu izplānojuši kā nokontrolēt (nu, vismaz pacensties) pūtienu, bet realitāte sanāca nedaudz citāda...


Plkst.2:00, barometram krītot par 3mb iedalām stundas laika, uz plkst.3:00 pie mums ierodas uz rietumiem slīdošā ciklona "aste", kas sev līdzi paķērusī lokālo negaisu ar vēja brāzmām līdz 52kts (vējš Boforts 10 - viesuļvētra), lietu un zibeni, kas tā vien šķiet, vēlējās trāpīt mums papēdī un zibsnīja tik tuvu, ka Andris, kā fotogrāfs, atzina - tik labi izgaismotu nakti nav nācies redzēt. Lai ari Andris, kurā negaisa laika bija stūrmanis, sasniedza savu "personal best" - 12,7kts ātrumu, tomēr tas maksāja mums ne tikai bezmiegu un nedaudz noārdītas nervu šūnas (jo labā borta pakavs peldēja mums jau līdzi ūdenī), bet, diemžēl, cena tam bija ari Foks Nr.7, kas saplests driskas un visticamāk, nekam citam ka komandas parādes ampelēšanās vairs nebūs derīgs... Pārliecinošas 45-50kts brāzmas pieturējās kādu 1/2 stundu un tad jau nakts bija tāda, kā instrukcija aprakstīts - vējš ap 30 kts un ar pārī palikušā grota 2.revi komforts bija diezgan augsts (šeit gan jāsaka, ka grotam viss ir ok). Līdz rītausmai priekšburu nelikām vietā, pēc tam, kad negaisa laikā Reinis norāva nost 7.foku viens, vai precīzāk - to, kas bija palicis pārī no foka...


Tā nu mēs lēnām šodien sākām padoties sail trainingam Z virziena bez spoža sportiska rezultāta un jutām, cik manāmi īsinās nakts garums, kas, protams, priecē. Sauli jau iepriekš nākt sveicam plkst. 05:40 utc-3. Rīta pusē bija lietus, kas līdz ar vēju apm.25kts pieturējās līdz vakardienas dienas vidum nemainīgi. Ap plkst. 11:00 Reinis iejūtoties VendeeGlobe (kā mēs smejam), viens pats veiksmīgi iemanās uzlikt Dublinas foku. Well done! (Šonakt atkārtots manevrs). Ap plkst. 14:00 skaidrojas un laikapstākļi tā vien prasīt prasa pēc Genoa1. To ari uzvelkam augšā līdz pārsteigumu pilnajiem plkst. 16:10, kad pamanām ka lēnām pa štagu Genoa1 sāk slīdēt patvaļīgi lejā un izgāzties uz reliņa līdz beidzot visa komanda ir nostājusies labajā bortā un velk ko jaudas "udensmaisu" atpakaļ mājās, kas negribīgi padodas mūsu spītīgajai cīņai. Rezumējot dueli - komanda nosvīdusī, neizpratnes pilna, bet Genoa1 atgriezts sveiks un vesels atpakaļ, vien nedaudz iekrāsojies zils no zemūdens daļas krāsas. Būs kreptīga piemina.


Apskatot falli secinām, ka tā ir pārtrūkusi. Atira falles šuvumā vieta, kas satur šeikela gredzenu. Reinis 16:30 pieņem lēmumu braukt masta, cerībā, ka falles gals būs ieķēries augšā . Pie stūres noliek Ilonu, džakuzī uz vinčām Andris un Valts. Nelieli sagatavošanās darbi un 16:45 pie 13kts vēja un ātrumā 7,5kts Reinis tiek vilkts augšā, izmantojot dzelteno spinekerbomja falli (zilo izmantojam Genoa1 atkārtotai uzcelšanai, ko paveicam līdz tam). Diezgan veikli kapteinis sasniedz virsotni un secina, ka falle jau ir iegājusī masta iekšā. Tiek dota komanda izvilkt to ara un dazu mirklu laika faille jau ir sakailēta Sintijas izpildījumā. Skaidrs - krasta būs papildus darāmie darbi. Viss liktos ir atrisinājies, bet pamanām, ka falle, ar kuru raujam augšā Reini, sāk vērpties vaļā un ķerties, t.i., laizot leja kapteini, apvalks ārdās un slīd lejā, veido krunkas un sprūst. Pēc pārdesmit minūšu kokpita naža un makgaivera cīņas ar falles apvalku un pēc papildus drošības falles nostiprināšanas, Reinis ir veiksmīgi sasniedzis klaju...

Reinis mastā.

Komanda jūt milzīgu atvieglojumu. Šķiet katrs pārbaudījums ne tikai mūs stiprina, bet ari saliedē. Par prieku smagajai dienai, Reinis atalgo komandu ar gardam tortiļu vakariņām, bet Sintija ķeras pie putukrējuma kulšanas, jo deserta servēta tikšot Andra gatavota maizes zupa. Tad nu neilgi pēc visiem notikumiem kambīzes komanda ķeras pie pavarda. Viss jau būtu nekas, ja vien.... Valts neilgi pēc stūres pārņemšanas nepaziņotu - hmmm... Kāpēc mums visa elektronika nestrādā?! Secinājums - elektronika tiesām nestrādā. Un tas ir fakts! GPS, vējš, laga, gaitas uguni, kompass - viss ir off. Neliels apjukums, slēdzu un vadu pārbaudes līdz Reinis attopas un paziņo - darīts! Kāds nejauši izslēdza zem trepēm esošo galvenos slēdzi "serviss". Tfuuuu.... Nopūšamies un ejam baudīt vakariņas. Šodienai piedzīvojumu pietiek. Ceram, ka esam tos iztērējuši avansā un labprāt turpmāk vēstīsim par spilgtākajiem, notikumiem - mūsu ēdienkartēm un saulrietiem :)

Sveiciens visiem! Mēs te turamies, stutējamies un visādi citādi spītējamies mazajām ķibelēm un likstām. Ir taču sail training! Šis mums tāds pamatīgs.... Lai viss mierīgi jums un mums!



Loading Conversation